kolmapäev, 9. mai 2007

Eesti 728x90 bännerpindade CPM hinnavõrdlus

Üks mõõdik, mille järgi bännerreklaami hinnata, on tuhande näitamise ehk kontakti hind kroonides (CPM). Ütlen kohe, et CPM on vaid üks näitaja paljudest. Odav CPM ei tähenda, et reklaam oleks efektiivsem või annaks alati paremat tulemust. Palju tähtsam võib olla see, mitmele unikaalsele inimesele reklaami näidatakse, kas saidi sihtrühm on õigesti valitud, milliseks kujuneb kliki hind või kui meeldejääv brändireklaami puhul on sinu bänner. Neist teemadest aga edaspidi.




Siin tabelis on ära toodud Eesti top 30 saitide 728x90 bännerite päevahindade CPM võrdlus avalike hinnakirjade põhjal. Keskmine CPM on 30 krooni, vahemik kõigub aga Rate 1 kroonist Neti 80 kroonini.




Paljuski põhinevad hinnaerinevused sellel, kui mitmele kasutajale ühte bännerit praktikas näidatakse. Igaüks saab aru, et 100 tuhat näitamist 1 tuhande kasutajaga saidis on erineva efektiivsusega kui sama näitamiste arv 20 tuhande kasutajaga teenuses. Samas sõltub kõik eesmärgist: vahest võib brändireklaami kinnistamiseks ka ühele inimesele sama bänneri näitamine 100 korda õige otsus olla, selle asemel, et iga kasutaja seda vaid 5 korda näeb.




Tulevikus katsun analüüsida, milline on erinevate Eesti veebisaitide kaudu 1 unikaalsele kasutajale reklaami näitamise hind, samuti muid võrdlusnäitajaid.























































SaitkontaktehindCPM
Rate.ee3800 0004 8001
Fotoalbum.ee200 0002 00010
u-pop.ee150 0002 50017
Auto24200 0003 80019
Nagi70 0001 40020
www.ee60 0001 70028
Delfi200 0007 94040
Ilm.ee90 0004 00044
Neti (keskkond)150 0009 00060
EPL80 0004 90061
Neti (avaleht)150 00012 00080




Everyday (468x60)200 0003 50018
Mail.ee (468x60)100 0002 50025




Album.ee (nädal)560 0008 00014
Kava.ee (nädal)150 0003 00020

8 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Üks näide Rate.ee "sihtimisest".

Hügieenisidemete reklaam läheb kõigile kasutajatele, kuigi tegelikult peaks sihtrühm olema ilmselt N/16-50 vms. Võib olla tellija viga, aga portaal peaks ise jälgima selliseid asju. Mõte on ju tellijatele ja kasutajatele paremat teenust pakkuda või ei?

Toivo Ellakvere ütles ...

Mind on huvitanud 2 küsimust

-kus reklaamida kui sihtgrupis eestis elavad venelased? vene otsingumootorid?
-kas bänneri värvil /värvikombinatsioonil on mingit on mingit mõju klikkidele. nt bookinghouse viimased oranzid (soe toon) reklaamid on meeldivad.

Anonüümne ütles ...

Eesti venelastele võiks nt www.pogoda.ee

Andrus ütles ...

huvitav palju on unikaalse CPM hind per kasutaja nendes saitides?

Jüri Kaljundi ütles ...

andrus: nii kui aega saan, kirjutan ka ühe unikaalse kasutajani jõudmise hinnast, kuigi see vajab teatud spekulatsioonide ja oletuste tegemist.

Anonüümne ütles ...

Eesti venelasi saab natuke vene keelsest Delfist kätte aga muidu neid Eestist rohkem kätte ei saagi.

Võib-olla google.ru? Eesti regioon?

Üldjuhul on Eesti venelased ikka .ru lõpuga lehtedel.
Igatahes oleksin tänulik, kui keegi mõistliku lahenduse nende püüdmiseks välja mõtleb.

Üks koht tuli küll meelde, www.referent.ee

Anonüümne ütles ...

Mõtlesin, et kus siis venekeelsed eestlased netis liiguvad.
Vaatasin Alexa.com lehte (http://www.alexa.com/site/ds/top_sites?cc=EE&ts_mode=country&lang=none) ja selle statistika järgi on Eestis enim vaadatud leht mail.ru. Kokku oli TOP100 Eestis vaadatud lehtedest ca 30 tükki .ru lõpuga.

58ndal positsioonil oli
Ansipmudak.com, lugesin selle ka .ru-ks. :)

Mait! ütles ...

rate.ee venekeelne vers. on limpa.ru